καβάλα στη Harley
το ημερολόγιο ενός μοναχικού καβαλάρη
Λίγα λόγια για εμένα
Do bet against me !


Η βλακοκρατία κι εμείς
492 αναγνώστες
Κυριακή, 17 Απριλίου 2016
08:16

 

απελπισία ...

Αγορίνα,

Όλο και κάποιους έχω αρχίσει να πείθω ότι έχουμε να κάνουμε με βλακοκρατία. Τύπους, δηλαδή, που κάνουν χίλια δυό μεγάλα και τρανά και πανίσχυρα. Αλλά, το μπόλικο λιβάνι των ΜΜΕ που τους πατρονάρουν, κρύβει το ότι απλώς σκάβουν τον λάκκο τους. "Οπότενες τί κάνουμε ;" που έλεγε και ο oberon πάλαι ποτέ.

Εν ολίγοις – όσο γίνεται.

Ιδιάζον χαρακτηριστικό της βλακοκρατίας είναι ο μπηζιμποντισμός. Η λύση γι αυτούς είναι το τρέξιμο. Δεν υπάρχει τρόπος να τους πεις κάτι για τον τελικό σκοπό τους. Τί θα καταφέρουν επιτυγχάνοντας. Δεν καταλαβαίνουν κυρίως ότι, το να γκαζώνεις σε λάθος δρόμο, δε λέει.

Βασικό χαρακτηριστικό του βλάκα είναι η σύντηξη εννοιών. Είναι μπηζιμπόντηδες κυρίως γιατί δεν καταλαβαίνουν την διαφορά χρήματος και οφέλους. Ότι κάποια πράγματα δεν αγοράζονται. Ότι κάποια πράγματα αποκτώνται χωρίς χρήματα.

Και βασική συμπεριφορά του βλάκα, όπως τον έχει περιγράψει γλαφυρά ο Ε.Λεμπέσης, είναι το ψώνισμα. Ο ψωνίζων - όπως τον αναφέρει - έχει ανεπτυγμένη την επιτηδειότητα. Πώς να αναρριχάται, εξαπατώντας ικανότερούς του. Άλλοτε παραπλανώντας τους, άλλοτε κλέβοντας ιδέες τους - τέτοια. Και πάντα συσπειρωμένος σε παντοειδείς οργανώσεις.

Δεν υπάρχει τρόπος να εξηγήσεις απλές λύσεις. Ο μπηζιμποντισμός στις μέρες μας, που χου, λυσσομανάει κατά του οφφσορισμού. Δρακόντεια μέτρα, σκληροί νόμοι και δεν συμμαζεύεται. Πώς να του εξηγήσεις του βλάκα την κομψή λύση ;

Αντί να φορολογείς τα κέρδη, φορολογείς την αξία της επιχείρησης. Η επιχείρηση δεν μπορεί να μετακομίσει. Τα κέρδη της μπορούν – όσο και να το κυνηγάς. Ο βλάκας που διαβάζει τώρα, έχει βρει την "τρύπα" στην ιδέα. Και με απόλυτη βεβαιότητα.

 

Αρκετά, όμως, με τα αναθέματα στην βλακεία. Και στους βλάκες. Και στην βλακοκρατία τους.

Το ερώτημα είναι τί κάνουμε όσοι νομίζουμε ότι είμαστε στην άλλη πλευρά. Και είναι άλλο το νομίζουμε ότι είμαστε στην άλλη πλευρά και άλλο το να είμαστε στην άλλη πλευρά. Απαιτείται απόδειξη.

Ένα βασικό λάθος των - υποτιθεμένων - ευφυών γίνεται στην προσπάθεια να οργανωθούν. Βλακωδώς αναζητούν τρόπο να οργανωθούν στα πρότυπα των οργανώσεων της βλακοκρατίας. Συνελεύσεις, συνέδρια, οργανώσεις, ψηφοφορίες, πλειοψηφίες.

Δεν υπάρχει τρόπος να εξηγήσεις την αλλιώτικη οργάνωση. Χαοτική μεν, αποτελεσματική δε. Δεν υπάρχει τρόπος να εξηγήσεις την διαφορά εξουσίας και ηγεσίας. Την εξουσία την κάνει η θέση, η καρέκλα. Την ηγεσία την κάνει η πρόθυμη συμπαράταξη. Συμπαρατάσσεσαι γιατί στην τελική σε συμφέρει. Λεπτομέρεια το ότι το βρίσκεις σωστό.

Δεν υπάρχει τρόπος να εξηγήσεις και ένα απλό εμπειρικό δεδομένο. Είναι παρατηρημένο ότι αν βάλεις έναν ανοιχτόμυαλο σε έναν άγνωστό του τομέα, βρίσκει λάθη των έμπειρων του τομέα. Λάθη στα αυτονόητα της επιστήμης.

Αυτό συμβαίνει είτε αν βάλεις έναν γιατρό να ψάξει τα δημόσια έργα και τις πολεοδομίες, είτε έναν μηχανικό να ψάξει τα νοσοκομεία και τα ιατρεία. Αυτονόητη προϋπόθεση, φυσικά, είναι να έχει ο τύπος ο άσχετος την σύνεση να μην πει την πρώτη μαλακία που θα του κατέβει στο τσερβέλο.

Αυτό συμβαίνει κι αν μπει μιά νοικοκυρά στο σπίτι άλλης. Το "όποιος είναι έξω από το χορό, πολλά τραγούδια λέει" έχει κ-α-ι την χρήσιμη πλευρά. Την αξιοποιήσιμη. Ιδίως, όταν αυτός που είναι έξω από το χορό, είναι χορευταράς. Αποδεδειγμένα.

 

Τον πόνο μου λέω. Άντε να δεχθούν οι οικονομολόγοι ότι η λύση είναι μία απλή αλλαγή στο ΤΙ φορολογούμε. Άντε να δεχθούν οι συνταγματολόγοι ότι η λύση είναι μία απλή αλλαγή στην διάκριση των εξουσιών.

Άντε να δεχθούν οι φιλόλογοι ότι είχαν γράσα στα μάτια όταν διάβαζαν Όμηρο. Και, μαζί, οι Γερμανοί ομηριστές - ολόκληρη επιστήμη. Άσε Πλάτωνα και Αριστοτέλη.

 

Κάπως έτσι, η από Τετάρτης [εν φουβου] ημετέρα "κόκκινη γραμμή", επικρέμαται.

Καληνύχτες.

Ε

 

Σχόλια

17/04 08:51  Ερμάκος
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
"Για τα παιδιά !"
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις