καβάλα στη Harley
το ημερολόγιο ενός μοναχικού καβαλάρη
Λίγα λόγια για εμένα
Do bet against me !


Όταν τα λόγια δεν φθάνουν ..
592 αναγνώστες
Κυριακή, 1 Μαρτίου 2015
09:25

 

ούτε θεωρητικά.

Μάρα,

Είπα να σου γράψω ένα άρθρο που να απαντάει στα σχόλιά σου περί τέλους των ιδεολογιών, συμπεριφορών άνευ image maker κ.λ.π., με αφορμή την δημόσια φραστική επίθεση Κλυνν σε Γλέζο. Είναι πολλά τα θέματα, αλλά σου έγραψα ήδη : αναπλαισίωση. Αυτό θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω πώς το βλέπω.

Ιδεολογίες δεν υπάρχουν γιατί δεν υπάρχουν πιά [και πολλοί] άνθρωποι με ιδέες. Ιδεολογία είναι π.χ. ο μαρξισμός. Ιδέα είναι η δίκαιη κοινωνία. Αυτό ισχυρίζεται ότι κάνει ο Μαρξ, ότι σχεδιάζει μία δίκαιη κοινωνία. Αυτό πράγματι προσπάθησε, αλλά η πράξη απέδειξε αυτό που υποδείκνυε η θεωρία. Την αποτυχία του στην σύλληψη της κατ' αυτόν δίκαιης κοινωνίας.

Αυτή η οφθαλμοφανής πιά αποτυχία φέρνει σε πλήρη σύγχυση την Αριστερά, μαρξιστική και μη. Δεν είναι σε θέση ούτε καν να διορθώσει, ή έστω να επικαιροποιήσει την θεωρία. Την ιδεολογία. Άλλωστε αυτή την στιγμή είναι εξαιρετικά δύσκολο να συλλάβει κανείς ιδέες. Ακόμη και παλιές - πόσο μάλλον νέες.

Και αυτή η σύγχυση φέρνει την γκρίνια.

 

Να στο πω και αλλιώς. Για την σύγχυση δηλαδή.

Ο Γλέζος δεν είναι ήρωας. Ήρωας απλός θα ήταν αν είχε κατεβάσει την σημαία με εντολή του λοχαγού του ή ορμήνεια του πατέρα του. Έκανε, όμως, κάτι πολύ παραπάνω. Συνέλαβε την ιδέα, μαζί με τον Σάντο, την σχεδίασε και την εφάρμοσε επιτυχώς.

Συν ότι αυτή την πρωτοποριακή σκέψη και ενέργεια την "φοράει" με πλήρη σεμνότητα εδώ και '74 χρόνια. Ψαρώνεις που το γράφεις ή το διαβάζεις. Μένεις άφωνος στις συγκρίσεις.

Έχει αυτόβουλη σκέψη, ηγετική. Και στην παρουσίαση του θέματος των γερμανικών αποζημιώσεων θα έκανε πολλούς τεχνοκράτες να κοκκινίσουν. Ίσως θυμάσαι το άρθρο μου τον Οκτώβρη του '11, μετά την παρουσίασή του στο Ξυλόκαστρο. "Σκυτάλη" νομίζω το έλεγα.

 

Αυτή η πρωτόβουλη σκέψη τον έκανε ανέκαθεν ελάχιστα συμπαθή - σωστά διαβάζεις - στην αριστερά. Γι' αυτό του την πέφτουν κάθε τόσο οι διάφοροι ισοπεδωμένοι. Γιατί λέει αυτό που σκέφτεται, αυτό που νομίζει σωστό. Έχει μιά ζωή ταγμένη στην λαχτάρα για μιά δίκαιη κοινωνία.

Και αυτό δεν του το συγχωρούν οι εργολάβοι της Αριστεράς. Δες δύο λεπτομέρειες. Σημαντικές.

Ο Κλυνν συνδέει την απάντηση με τον "ήρωα". Μόνο που ο Γλέζος είπε την γνώμη του. Είναι τελείως αυθαίρετος ο συσχετισμός. Αλλιώς : ο Κλυνν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζητά την φίμωσή του. Αφού ό,τι κι αν πει, θα το λέει με την φίρμα του ήρωα.

Το δεύτερο είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος. Ξαναδές το :

http://www.gazzetta.gr/plus/article/706155/harry-klynn-se-glezo-koyrastikame-na-akoyme-poso-dikio-eheis-kai-poso-iroas-eisai

Ο τίτλος : "Χάρρυ Κλυνν σε Γλέζο: «Κουραστήκαμε να ακούμε πόσο δίκιο έχεις και πόσο ήρωας είσαι»". Το κείμενο : "Κουράστηκαν οι πολίτες να ακούνε πόσο δίκαιο έχεις εσύ και πόσο άδικο έχουν οι άλλοι… Πόσο «ήρωας» είσαι εσύ και πόσο δεν είναι οι άλλοι."

Ο ισοπεδωμένος κονδυλοφόρος έσπευσε να βάλει στο στόμα του Κλυνν τον πληθυντικό του όχλου. Λέει "Εμείς", εννοεί "Όλοι εμείς". Κανένας συγκεκριμένος, κανένας άλλος επώνυμος. Η πεμπτουσία του φασισμού.

 

Μέσα σε όλα αυτά, η ουσία πάει περίπατο. Ο Κλυνν αναφέρεται αόριστα σε άλλη διαφωνία τους προ 15-20 χρόνων. Δεν αναφέρει καν σε τί διαφωνούν τώρα. Έτσι θεωρεί περιττό να κάνει αντιπαράθεση επιχειρημάτων.

Αλλά δεν έχει φθάσει στα αυτιά μου και κάτι παραπάνω από τα λόγια συγγνώμης του Γλέζου, Ίσως δεν είπε κάτι συγκεκριμένο. Πού διαφωνεί, τί αντιπροτείνει. Γιατί στα λόγια συγγνώμη και όχι έμπρακτη.

Ίσως είπε κάτι συγκεκριμένο, αλλά "χάθηκε στην μετάφραση" που λες κι εσύ. Δεν ενδιαφέρουν τα συγκεκριμένα στις μέρες μας. "Μπόλικο λάδι, τιγανίτα τίποτα" που λέει και μιά fb-φαρμακόγλωσσα.

 

Σε αυτή την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, η Ελλάδα ανθίζει. Σιγά-σιγά, αλλά ανθίζει.

 

Ε

 

 

 

 

Σχόλια

01/03 16:42  GIASEMI
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για την ιδιαίτερη απάντηση , δεν έχω άλλα λόγια επί του θέματος σε κάποια συμφωνώ σε άλλα καθόλου , αλλά κάπως έτσι συμβαίνει συνήθως ...
love and respect to Greece που λέει και το φιλμάκι: https://www.youtube.com/watch?v=kKYs0gCc6cY ,όσο για την άνθηση γίνεται στη...φύση :)
01/03 21:03  Ερμάκος
Πού δεν συμφωνείς παρακαλώ ;
Ή - έστω - πού συμφωνείς ;

02/03 01:04  GIASEMI
Εντάξει αφού δεν σε έφτασαν τα λόγια μου θα σου πω κι άλλα ,σύντομα .
02/03 10:25  Ερμάκος
03/03 00:37  GIASEMI
Ερμάκο , να σου πω την αλήθεια εμένα η δήλωση αυτή του Μ.Γ.δεν μου άρεσε ,όχι γιατί είπε τη γνώμη του ,καλά έκανε ,αλλά δεν κατάλαβα το λόγο που έγινε ,το σκεπτικό .Που έκανε τη διαφορά η συγνώμη αυτή ; Πουθενά !Δηλαδή ζητάει συγνώμη από το λαό γιατί θεωρεί οτι άθελά του βοήθησε να τον εξαπατήσουν ,μα όταν συνειδητοποιείς κάτι τέτοιο είναι δυνατόν να εξακολουθείς να θέλεις να είσαι μαζί τους; τι να την κάνει ο λαός τη συγνώμη αυτή ,σήκω και φύγε ,απλά πράγματα ,έμπρακτη συγνώμη !
Βεβαίως και είναι ήρωας ,ήταν ηρωική η πράξη του τότε ,μπορούσε να είχε χάσει τη ζωή του για τα πιστεύω του ,για τις ιδέες του ,πατρίδα και δημοκρατία ,όπως ο ίδιος εξήγησε και πράγματι δεν καυχήθηκε ποτέ, τουλάχιστον, δημόσια .Του αξίζει αν μη τι άλλο σεβασμός και δεν νομίζω οτι δεν τον έχει στην αριστερά ,άλλωστε του έχουν δώσει βήμα και κακώς δεν τον πρότειναν για Π.Δ.
03/03 00:38  GIASEMI
Αλλά δε νομίζω οτι δεν το έκαναν επειδή δεν τον συμπαθούν .
03/03 00:46  GIASEMI
Για το Χ.Κ. τι να πω , τα λέει όλα μόνος του ,μπορεί να είναι πληθωρικός και πολλές φορές κυνικός ,αθυρόστομος κτλ αλλά ισοπεδωτικό δεν θα τον έλεγα και μου είναι συμπαθής πολύ .Τώρα αν έχει προηγούμενα με το Μ.Γ. δεν το ξέρω αλλά ως αριστερός θεώρησε οτι έπρεπε να πάρει θέση σε αυτό όπως έκαναν κι άλλοι και δεν τον αδικώ .
03/03 00:51  GIASEMI
Στην αναπλαισίωση θα συμφωνήσω και μ'αρέσει που χρησιμοποιείς την αριστερά ως παράδειγμα ,γιατί πουθενά αλλού δεν υπάρχει~υπήρχε ποτέ έστω και δείγμα, ιδεολογίας :)
03/03 01:02  Ερμάκος
Συμπέρασμα :

1. Για το συγγνώμη συμφωνούμε.
2. Για το ήρωας, δεν με κατάλαβες.
3. Για την σεμνή παρουσία, συμφωνούμε.
4. Για Π.τ.Δ. δεν έγραψα τίποτα. Πάντως δεν ήταν βολικός για οποιαδήποτε μανούβρα.
5. Για το αν τον συμπαθούν, μάλλον διαφωνούμε. Κράτα το υπό σημείωση.
6. Για τον Κλυνν δεν σε κατάλαβα : σου αρέσει η αοριστολογία, πασπαλισμένη με μπόλικους χαρακτηρισμούς ; Αν ναι, διαφωνούμε. Θα ήθελα να μιλήσει επί της ουσίας. Θέση δεν πήρε, κατσάδιασε.
7. Τα προηγούμενα τα αναφέρει ο Κλυνν, αόριστα κι αυτά.

Κατά τα άλλα, συμφωνείς με την αναπλαισίωση ... :)
03/03 01:07  Ερμάκος
03/03 12:58  oberon
03/03 19:11  GIASEMI
6.Η...κατσάδα είναι συγκεκριμένη και εκφράζει θέση ! Ενοχλήθηκε για "την συνέργεια του συντρόφου" στο έργο της γελοίας αντιπολίτευσης ,αυτή είναι η ουσία.

Δεν τον "πας" γιαυτό,μάλλον, δε το βλέπεις, αλλά είναι ξεκάθαρο !
03/03 19:15  GIASEMI
http://youtu.be/QBmJwJ9eLlw

Και γω δεν την πάω την...συμπάθειά σου αλλά την απο~δέχομαι , χάλια το λέει ,αχαχαχαχα !
03/03 21:22  Ερμάκος
Δεσποινίς, ένα ιδιαίτερο μαθηματάκι δι υμάς on Sunday.
"Περί ισοπεδωμένων εγκεφάλων" ο τίτλος.

Το άσμα ιστορικόν. Θενξ. Ανταποδίδω με υμέτερον : https://www.youtube.com/watch?gl=GR&v=CX6bGLKTPb4

04/03 18:56  GIASEMI
Ερμάκο ,μην παρεξηγηθείς ΑΝ δεν παραβρεθώ στο λέσον πρέπει να αφοσιωθώ στην...άνθηση , ως λελουδάκι που είμαι,καταλαβαίνεις...
05/03 10:37  Ερμάκος
Κανένα πρόβλημα δεσποινίς.
06/03 07:14  oberon
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
"Για τα παιδιά !"
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις