καβάλα στη Harley
το ημερολόγιο ενός μοναχικού καβαλάρη
Λίγα λόγια για εμένα
Do bet against me !


Ολίγον έγκυος ή ολίγον αλατοπίπερο ;
516 αναγνώστες
Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014
07:54

 

κλικ φρρρρ.

Αγορίνα,

Μπαίνουμε στον ίσως πιό κολασμένο μήνα της Ελληνικής Ιστορίας και φυσικά ισχύει το απόφθεγμα του φορουμίτη shareholder-cs "Η καλύτερη πληροφορία είναι η σωστή σκέψη". Όποιος δεν το έχει, ας πάρει άδεια - εν ανάγκη από τη σημαία.

Και το βασικό στη σωστή σκέψη είναι η μέθοδος. Και μέθοδος σημαίνει βασικά Αριστοτέλης. Ίσως γίνομαι κουραστικός, αλλά χρειάζεται να επιμείνω. Χώρια που παίζει να μην έχω αναπτύξει το βασικό στη θεωρία περί μεσότητας.

Η μεσότητα αποσκοπεί στην εύλογη επιλογή μίας ενδιάμεσης τιμής μεταξύ δύο άκρων. Και άλλο εύλογη επιλογή μίας ενδιάμεσης τιμής μεταξύ δύο άκρων και άλλο μέσος όρος. Αυτό το έχω αναπτύξει επανειλημμένως.

Ο Αριστοτέλης, λοιπόν, υποδεικνύει ως πρώτο μας μέλημα να αναγνωρίσουμε τα δύο άκρα. Στην οικονομία π.χ. να αναγνωρίσουμε την τσιγγουνιά και την σπατάλη. Την "έλειψη" δηλαδή και την "υπερβολή". Δεν μπορείς να επιλέξεις μεθοδικά τη χρυσή τομή, χωρίς να αναγνωρίσεις τί θα τμήσεις - τα άκρα. Λογικό ;

Κάπως έτσι σκέψου ένα φλέγον θέμα της εποχής μας - τα [μη χέσω] αντιρρατσιστικά και δεν συμμαζεύεται. Ο καθένας αναγνωρίζει την έλλειψη, τον ρατσισμό. Και σου βγάζουν ουκ ολίγα πιασιάρικα φιλμάκια με ανόητες εκδηλώσεις ρατσισμού.

Το ερώτημα, για να είναι κατά Αριστοτέλη σωστή η σκέψη μας, είναι ποιά είναι η αντίστοιχη υπερβολή. Έχω προτείνει τον όρο μεταναστοκρατία. Εν ολίγοις, είναι πρόβλημα και η παρουσία τόσο πολλών μεταναστών ώστε οι γηγενείς να γίνονται μετανάστες στη χώρα τους.

Στην εποχή μας είναι βασικό μία άποψη να έχει ταμπέλα, λέξη-σύμβολο. Το "μετανάστες στη χώρα τους" είναι γνωστή ατάκα, λέξη δεν είχαμε. Καιρός να αποκτήσουμε ;

Ρητορική η ερώτηση.

 

Έχοντας, λοιπόν, αναγνωρίσει τα άκρα έχουμε και να δούμε το μεσοδιάστημα. Βασικό ερώτημα φυσικά το αν υπάρχει μεσοδιάστημα. Αυτό συμβαίνει στο "έγκυος". Δεν υπάρχει μεσοδιάστημα. Το ερώτημα "πόσων μηνών έγκυος ;" είναι στο παρακάτω. Είναι έγκυος.

Δεν είναι το ίδιο στο άλλο μας παράδειγμα. Στέκει και παραστέκει το ερώτημα αν κάποιος είναι τσιγγούνης. Χωράνε απόψεις. Χωράει και πόσο. Χωράει και τσιγγούνης εδώ, οικονόμος εκεί, ανοιχτοχέρης στο άλλο.

Μιλάμε για το "μέτρο", την πεμπτουσία του πολιτισμού μας. Χωρίς αυτή καταντάμε δυτικοί, ευρωπαίοι. Ο Γερμανός θέλει όρια, ντιρεκτίβες, εντολές, νόμους. Ο Έλληνας θέλει ελευθερία. Να κρίνει φιλότιμα το τί θα κάνει, μόνος του. Κάπως έτσι καταλήγει να κάνει από μόνος του πολύ περισσότερα από ότι θα του επέβαλε κάποιος νόμος.

Έχω βίντεο με ένα απλό συνταξιούχο αγρότη της περιοχής που το τελειώνει : «Δεν θα γίνουμε Γερμανοί, θα ξαναγίνουμε Έλληνες». Μεγάλη κουβέντα.

Ενάρετος, πάντα κατά τον Σταγυρείτη, δεν είναι αυτός που ακολουθεί οδηγίες και κανόνες. Αντίθετα, είναι αυτός που προσπαθεί να βρει το σωστό. Διαφορά μέρα-νύχτα.

Καταλαβαίνεις ότι το βασικό μας πρόβλημα ως έθνος είναι ακριβώς σε αυτό το σημείο. Είμαστε φτιαγμένοι για κοινωνία φιλότιμων και συνειδητά νομοταγών πολιτών. Είναι στο DNA μας. Άντε να χωρέσουμε στις ανοησίες και τους πολυσχιδείς νόμους των Ρωμαίων και των επιγόνων τους.

Δεν χωράμε με τίποτα, μα με τίποτα, και βλέπεις τι γίνεται …

 

Φυσικά η επίθεση στην λατινογενή βλακοκρατία δεν μπορεί να γίνεται με λόγια, πόσο μάλλον με ευχολόγια. Η προτασούλα φιγουράρει στην τοπική και στου oberon.

Τσεκάρησα ότι δεν μπαίνει εύκολα κανείς στο νόημα, στις προοπτικές. Σε αυτό που λέει η πρώτη παράγραφος.

Εσύ, βέβαια, δεν θα χρειασθεί να περιμένεις το (IV) άρθρο της σειράς. Είμαι βέβαιος ότι - εκτός από το [;] - πρόσεξες στον τίτλο και το (Ι) ...

 

Η φωτεινή επιγραφή προσδεθείτε έχει ανάψει.

Αυτά.

 

Ε

 

Σχόλια

16/02 09:18  PREMIUM
Σειρά ! Μήπως ξέρεις και τον τύπο του Αριστοτέλη, που βγάζει τη σωστή διαφορά ηλικίας άντρα και γυναίκας προκειμένου για ... γάμο ?
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
"Για τα παιδιά !"
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις